dinsdag 9 september 2014

23-jarige politie-agente gaat hoofdrol vervullen in serie voor volwassenen uitgegeven door Kluitman (Woow, lange titel!)

Bron: kluitman.nl/auteur/eva-burgers
Waar veel mensen kijken naar wie een boek heeft geschreven, kijk ik vaak naar wie het boek heeft uitgegeven. Misschien een vreemde gewoonte, maar het lijkt bijna of ik boeken op uitgever classificeer.

Sommige uitgeverijen roepen nostalgische gevoelens op zoals Kluitman. Veel van de door hen uitgegeven boeken staan nog bij mijn ouders in de boekenkast en zijn door mij en mijn zussen stuk gelezen. Nog steeds lees ik veel jeugdliteratuur, niet alleen voor mijn studie, maar ook voor mijn plezier. Afgelopen week kwam Kluitman met groot nieuws: ze gaan een crime-reeks voor volwassenen uitgeven. Ik was direct enthousiast, maar kreeg ook een beetje een gek gevoel in mijn buik. Kluitman die boeken voor volwassenen gaat uitgeven. Dat klopt voor mijn gevoel niet. Maar ik ben ook super nieuwsgierig, want hoe gaat de 23-jarige Kaya na het afronden van haar politie-opleiding de misdaden in Amsterdam oplossen? 

De boeken worden geschreven door Eva Burgers, rechercheur Zware Criminaliteit en schrijfster van onder andere Stille getuige. Begin 2015 worden de eerste twee delen van de KAYA-crime serie uitgegeven.

Ik kijk er met veel verwachting naar uit!


Wat vind jij ervan dat Kluitman naast jeugdboeken boeken voor volwassenen gaat uitgeven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten