dinsdag 17 juni 2014

Winactie, ik heb 100 volgers!

Ja!!! Het is echt waar, sinds gister telt mijn blog 100 Bloglovin volgers. Ik ben hier waanzinnig blij mee! Om dit met jullie te vieren, verloot ik twee exemplaren van Juffrouw Holle onder mijn volgers. Deze exemplaren zijn beschikbaar gesteld door The House of Books, waarvoor mijn dank!

Wat moet je doen om kans te maken op dit boek?

  1. Laat een comment achter onder dit bericht waarom jij dit boek graag zou willen lezen.
  2. Volg Bibiesboeken op Facebook of via Bloglovin (Doe je dit al? Helemaal top!) Voor de FB pagina, klik hier
  3. De winnaars worden zondag 22 juni bekend gemaakt, zorg ervoor dat je binnen 48 uur reageert. (Ik kan helaas jullie e-mailadressen niet zien, waardoor ik zelf geen contact kan opnemen)
Maar.... waar gaat Juffrouw Holle over?

Kennen jullie die zin nog 'de kussens opschudden, net zolang totdat het gaat sneeuwen'? Er gaat vast wel ergens een belletje rinkelen. Ach natuurlijk! Het is van het sprookje over Vrouw Holle, de dame die ijverige meisjes overlaadt met goud en luie meisjes overgiet met pek. Deze vrouw heeft twee jonge schrijfsters geïnspireerd samen een boek te schrijven met Juffrouw Holle in de hoofdrol. 

Liv, 23 jaar oud, staat bekend als feestbeest en komt chronisch te laat op afspraken. Dat dit storend is voor anderen snapt ze niet. Dan komen de anderen toch ook gewoon wat later? Ze valt op mannen die - in haar ogen - heel wat bereikt hebben en begrijpt het volkomen als zij geen tijd voor haar hebben. Immers, het laatste dat ze wilt, is dat ze gezien wordt als een zeur. 

Rikka is een ietwat gezet meisje dat van hard werken houdt. Op een afspraak komt ze standaard minstens een half uur te vroeg en opgekregen huiswerk maakt ze de dag zelf nog want het kan maar af zijn! Ze volgt een opleiding aan het Opleidingsinstituut voor Landhuishoudkunde. Hard werken en niet zeuren lijkt haar levensmotto te zijn. 

Wanneer deze meiden een advertentie tegenkomen voor een stage op de boerderij van Juffrouw Holle, schrijven zij zich in. Rikka schrijft zich in omdat ze verwacht veel te kunnen leren dat van pas komt bij haar opleiding. Liv schrijft zich in met de gedachte dat het vooral een detox-vakantie zal zijn. Beiden zitten ze er naast, want de lessen die Liv en Rikka leren hadden zij nooit van te voren kunnen voorspellen...

Ik kan heel erg genieten van chicklits, mits zij goed geschreven zijn. Donderdag ontving ik een recensie exemplaar van Juffrouw Holle om te recenseren voor deleesfabriek.nl. Vrijdagochtend begon ik met lezen en met een dag had ik hem uit. Juffrouw Holle is een feel good boek, maar wel een met een leerzame boodschap. Wat ik erg aan dit boek kan waarderen, is dat er lessen worden gegeven waar je ook echt wat aan hebt. Inmiddels heb ik (deze maand) 5,5 jaar een relatie en tja.. soms kan je je dan aan kleine dingen ergeren. De levenswijze Petrov geeft in dit boek een advies waar ik me goed in kan vinden: 
Je kunt je geliefde niet veranderen, een sloddervos blijft een sloddervos. Jij kiest of je er chagrijnig van wordt. Kijk naar wat er wel is in plaats van wat er nog ontbreekt. Laat de ander vrij om zich te ontwikkelen, zit elkaar niet op de huid.
Ook Juffrouw Holle doet een leerzame uitspraak: Geluk is resultaat min verwachting. Ik denk dat als ik deze uitspraak in gedachten houd, het leven soms veel gemakkelijker kan zijn. Als je niet te veel verwacht, zal je dus ook gelukkiger zijn! 

Verder biedt dit boek heerlijke recepten voor suikervrije taarten en gerechten. Ik eet zelf al een half jaar suikervrij en voel me daar hartstikke goed bij. Ook de yogalessen heb ik direct in de praktijk gebracht en wonder boven wonder was de kramp in mijn rug na de oefening (waarbij je op je handen en voeten gaat staan) al stukken minder erg.

Ik heb erg genoten van dit boek! Ik hoop dat de winnaars van deze actie dat ook gaan doen!

Sterren: 4 (uit 5)

Juffrouw Holle
Fleur Brockhus & Karima O'Flynn
The House of Books
€19,95

14 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je 100 volgers! Dit boek lijkt mij super, ik heb hem al op verschillende plaatsen voorbij zien komen en zou hem graag willen lezen! Leuk stukje! Nu wil ik hem helemaal zeker lezen! Ik volg je op FB en op Bloglovin' (TurtleBookwurm)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tessa Heitmeijer17 juni 2014 om 03:54

    Gefeliciteerd! Dit leek me sowieso al een heerlijk boek, en ik ben op dit moment zwaar toe aan een feelgood-boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met 100 volgers :D
    Ik heb me toevallig niet zo lang geleden verdiept in de sprookjes van Grimm voor een online college en ik ben gek op moderne bewerkingen van de sprookjes. En dit boek klinkt echt als een hele leuke bewerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd!
    Wow dat boek klinkt echt heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je 100 volgers! Echt ontzettend leuk! Juffrouw Holle klinkt als een originele chicklit en na het lezen van je post ben ik echt vreselijk benieuwd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met dat mooie getal! Je beschrijving van het boek (en de toffe cover) hebben me helemaal overtuigd: die moet ik lezen! Ik doe dan ook heeeeeel erg graag mee met de actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! Ik doe graag mee :-) Volgde je al langer op FB en BL.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd! Ik doe ook graag mee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je volgers :)

    Ik doe graag mee, want het klinkt als een erg gaaf boek. Ik ben er wel benieuwd naar :) Op sprookjes gebaseerde verhalen zijn altijd wel leuk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte! Ik ben erg benieuwd naar dit boek: chicklit meets kookboek meets sprookje meets wijze levenslessen ;-D.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eerst en vooral gefeliciteerd! wow wat een prachtige cover!! Toen ik klein was (maar wel al kon lezen), heb ik in een oud sprookjesboek van mijn mama dit sprookje ontdekt. Ik was er helemaal weg van, het is nog steeds 1 van mijn lievelingssprookjes en het lijkt me fantastisch op een parodie op het sprookje te kunnen lezen. Ik volg je al op bloglovin.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, 100 volgers, goed zeg. Na je leuke reactie snel hier weer eens bijgelezen en weer 2 boeken op mijn lijstje gezet. Ik volg je via mijn blogroll.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuk, ik doe zeker mee! Ik volg je via bloglovin en fb (deze laatste wel met mijn persoonlijke pagina, dus mocht je die willen checken moet je even mailen: dramaqueen92@live.nl).
    Ik kende het boek nog niet maar vind het altijd leuk als verhalen gebaseerd zijn op oude sprookjes. Daarnaast vind ik de cover echt prachtig! X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd! Allereerst vind ik de cover echt prachtig! En de inhoud spreekt mij heel erg aan, een goed verhaal (leuk die adviezen!), recepten en ook nog yoga! Wat wil je nog meer? Graag zou ik van dit feelgood boek willen genieten! Ik volg je op Bloglovin' onder Baseballlover.

    BeantwoordenVerwijderen