donderdag 12 september 2013

Geek Girl

Gister tegen het eind van de middag bracht ik een bezoekje aan mijn huisgenootje die net terug kwam van Engeland. Op de bank zat ze heerlijk Geek Girl te lezen. Ze had het boek in Engeland in een doos buiten op straat gevonden en het leek haar wel leuk. Enthousiast vertelde ik haar dat ik het boek ook had liggen en dat ik inmiddels erg nieuwsgierig ernaar was geworden. Dus bedacht ik me dat ik net zo goed direct kon beginnen met lezen. 

Geek Girl gaat over Harriet, een meisje van vijftien. Ze is gek op feitjes en woordenboeken en heeft totaal geen verstand van mode. Harriet heeft het niet altijd even makkelijk omdat ze veel wordt gepest door Alexa, een manipulatief meisje dat de hele klas tegen Harriet opzet. Gelukkig heeft ze haar beste vriendin Nat. Wanneer ze samen naar een modebeurs gaan - Harriet wordt onder hoge druk gedwongen - hoopt Nat als model gescout te worden. Het pakt echter anders uit: niet Nat wordt gescout maar Harriet. Hoewel Harriet niets om mode geeft, lijkt het haar een goede manier om haar pesters van repliek te dienen. Dan loopt het allemaal anders dan gepland..

Ik heb Geek Girl met erg veel plezier gelezen. Meerdere malen heb ik hardop gelachen. Harriet is een meisje naar mijn hart. Hoewel ze omschreven wordt als type nerd (geek) lijkt Harriet mij het type meisje met wie ik zo vriendinnen zou willen worden. Humor, zelfspot en intelligentie. Jammer dat ik na gisteravond alweer afscheid van haar moest nemen omdat ik het boek uit had. Maar... er schijnt een deel twee te komen!

Sterren: 4,5 (van 5)

Geek Girl: knap anders
Holly Smale
Gottmer
€15,95

Geen opmerkingen:

Een reactie posten