donderdag 19 juni 2014

Pogingen iets van het leven te maken

Afgelopen zaterdag liep ik tegen het boek Pogingen iets van het leven te maken: het geheime dagboek van Hendrik Groen, 83 1/4 jaar. Ik was direct nieuwsgierig, want het was duidelijk dat er verwezen werd naar Het geheime dagboek van Adrian Mole 13 3/4 geschreven door Sue Townsend, de auteur die eerder dit jaar overleed. De vormgeving sprak me direct aan en ik moet toegeven dat ik een zwak heb voor oude mannetjes in boeken. (Ik bedoel, De 100-jarige man - uit het boek De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween - is ook aandoenlijk, hoewel ik hem gelijktijdig af en toe een grote sufferd vond). 

Ik was dan ook blij verrast dat ik dit boek mag gaan recenseren voor deleesfabriek.nl, waarna ik natuurlijk ook een recensie op deze pagina plaats. Gister kwam het boek binnen, maar ik moet eerst van mezelf het boek De wijde hemel van Alice Sebold uitlezen. Ben jij bekend met dit boek? Ik ben het gaan lezen omdat het hoog aangeschreven staat bij goodreads. Hoewel ik best snel door het boek heenga en ik het ook goed geschreven vind, trekt het me niet heel erg. Het is gek, want enerzijds vind ik het heel goed en anderzijds vind ik het ook saai. 

Ken jij De wijde hemel? En hoe lijkt jou Pogingen iets van het leven te maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten